بررسی مرچ سریال فرندز (Friends)

حتما تابحال نام سریال Friends را شنیده یا آن را تماشا کرده اید؛ سریال کمدی آمریکایی که در ده فصل و بین سال‌های 1994 تا 2004 در شبکه NBC پخش شد و میلیون‌ها نفر را مجذوب زندگی ۶ دوست اهل نیویورک کرد. سریال Friends بیش از 100 میلیارد بار در پلتفرم های رسمی دیده شده که آمار کلی، با احتساب بینندگان غیررسمی مثل کشور خودمان، احتمالا به مراتب بیشتر از این عدد است!

Friends و بازیگران آن نامزد جوایز متعددی شدند و بسیاری از رکوردهای بینندگان تلویزیونی را جابه‌جا کردند. در بسیاری از لیست‌های برترین سریال‌های تاریخ یا برترین قسمت‌های تاریخ برنامه های تلویزیونی نیز نام این سریال به چشم می‌خورد.

در هفدهمین سالگرد پخش آخرین قسمت سریال، ویژه‌برنامه‌ای تحت عنوان Friends Reunion ساخته شد که در آن بعد از سال‌ها، هر 6 بازیگر اصلی سریال در کنار هم جمع ‌شدند و ضمن تجدید خاطرات، از ست تاریخی سریال بازدید کرده و بعضی از سکانس‌های جذاب سریال را باز آفریدند.

برای تبلیغ این ویژه‌برنامه، مجموعۀ بازیگران این سریال با پلتفرم Represent همکاری کرده و مرچ‌هایی با کپی‌رایت Friends و با الهام از لحظات به یاد ماندنی سریال تولید کرده و برای فروش آن کمپین رفتند.

طرح مرچ‌ها به تفکیک اتفاقات فصل‌ها دسته بندی شده بود؛ برای مثال ابتدا مرچ فصل‌های 1 تا 3 به فروش گذاشته شد و بعداً به ترتیب فصل های 4 تا 6 و 7 تا 10.

در کمپین طراحی شده توسط Represent، بازیگران سریال با پوشیدن تیشرت ها و هودی ها و در دست گرفتن ماگ ها، هرکدام در صفحات شخصی اینستاگرامشان دعوت به خرید مرچ از طریق سایت کردند و لینک فروشگاه را در بایو اینستاگرامشان قرار دادند.

تعداد تیشرت ها و مهلت خرید آن‌ها محدود بود تا تمایل بیشتری برای سریع‌تر خریدن و از دست ندادن فرصت تهیه مرچ در طرفداران ایجاد شود. همکاری Represent علاوه بر بازیگران، با شرکت Warner Brothers، سازنده سریال و ویژه برنامه Reunion هم بود تا در کنار تبلیغ این برنامه، لینک خرید مرچ به مناسبت این دورهمی نیز قرار گیرد.

مطابق انتظار، استقبال از این مرچ بی‌نظیر بود و بعد از مدت کوتاهی تمام محصولات Sold Out و تمام شدند. این مسئله باعث ‌شد تا طرفداران Friends برای مرچ فصل های بعدی حتی بیشتر از قبل چشم انتظار باشند و به محض عرضۀ مرچ جدید، آن را قبل از تمام شدن بخرند!